DLM AG

  • Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size
Start News Demonstration of Fireless Locomotives creates big Interest

Demonstration of Fireless Locomotives creates big Interest

E-mail Print PDF

DLM's newly purchased and partly modernised fireless locomotives were presented to interested possible customers as well as to the press on October 26 and 27. It was convincingly demonstrated how easy and fast the charging of fireless locomotives is. A stationary boiler of the Falken brewery was used.

Various papers were given on the future potential of the hot water storage technology by:

Willy Frank, Swiss Excellence Stiftung
Energiespeicher, wie und wozu

Dr. Michael Spirig, Bundesamt für Energie / Fomenta AG
Abwärme/Heisswasser aus Prozessen: Potential und Umsetzung

Roger Waller, DLM AG
Speichertechnik, Anwendungen und Entwicklungsmöglichkeiten

Dr. Frank Tillenkamp, ZHAW Winterthur
Klein-Kraftwerke zur Nutzung von Prozess-Abwärme und Solarenergie

For ease of reversing, a push-pull train with both fireless locomotives was formed. Please note the solar panels on the roofs of the fireless locomotive and the dining car. Picture: Georg Trüb

 

In Vorträgen von:

Willy Frank, Swiss Excellence Stiftung
Energiespeicher, wie und wozu

Dr. Michael Spirig, Bundesamt für Energie / Fomenta AG
Abwärme/Heisswasser aus Prozessen: Potential und Umsetzung

Roger Waller, DLM AG
Speichertechnik, Anwendungen und Entwicklungsmöglichkeiten

Dr. Frank Tillenkamp, ZHAW Winterthur
Klein-Kraftwerke zur Nutzung von Prozess-Abwärme und Solarenergie

 

wurde auf das Potential und Modernisierungsmöglichkeiten der Dampfspeichertechnik hingewiesen. Die Speicherlokomotiven eignen sich hervorragend zur Substitution von Dieselöl im Rangierbetrieb. Diesellokomotiven laufen im Rangierdienst zu 75% im Leerlauf und verbrauchen unnötig Energie und produzieren Lärm.

Last Updated on Thursday, 28 October 2010 15:55